Aktualności

Nowe śluzy dla rowerów

sukcesKilka dni temu na trzech skrzyżowaniach z ul. Narutowicza pojawiły się nowe malowania. Czym one są, do czego służą i skąd się wzięły? 

Zacznijmy od odpowiedzi na ostatnie pytanie: skąd się wzięły?
Pisaliśmy już o tym w lutym tego roku w osobnym artykule (kliknij). W 2015 roku w budżecie obywatelskim wygrał wniosek na malowanie śluz rowerowych w Śródmieściu: S0036 Rowerowe Śródmieście - ułatwienia dla rowerzystów poruszających się po centrum Miasta. Chodzi o 3 skrzyżowania ul. Narutowicza z ul. Sienkiewicza, z ul. POW, z ul. Sterlinga. Koszt ok 30 tys zł. Zadanie miało zostać wykonane w 2016 roku, nie zostało bo ZDiT zamiast zamówić wykonanie tego zadania wraz z innymi, ogłosił osobny przetarg na który nikt się nie zgłosił. Na szczęście w 2017 roku ZDiT wykonał to zadanie w ramach "stałego utrzymania" = bez rozpisywania osobnego przetargu, zlecił go firmie która odmalowuje inne znaki poziome w Łodzi. 

Czym są te malowania już po części wyjaśniliśmy 
Są to tak zwane śluzy dla rowerów. Mimo podobieństwa nie są to przejazdy dla rowerów, do jazdy rowerem przez jezdnię, co z resztą uniemożliwiają krawężniki po obu stronach, dodatkowo znaki roweru na jezdni (piktogramy) jasno pokazują do jazdy w którym kierunku służą.  

Bardzo dobrze wyjaśniają to we Wrocławiu, w którym śluzy dla rowerów (podobnie jak w wielu miastach Europy) nie są niczym wyjątkowym. 

Jak wyglądają śluzy?
Na skrzyżowaniu ul. Narutowicza z POW 
Ułatwia skręt na północ z ul. Narutowicza w POW (kontrapas dla rowerów)Ułatwia skręt na północ z ul. Narutowicza w POW (kontrapas dla rowerów)

Ułatwia wyjazd z ul. POW w ul. Narutowicza (po lewej widoczny kontrapas służący rowerzystom do jazdy w kierunku przeciwnym) Ułatwia wyjazd z ul. POW w ul. Narutowicza (po lewej widoczny kontrapas służący rowerzystom do jazdy w kierunku przeciwnym)

Umożliwia jazdę ul. POW (od strony dworca PKP Łódź Fabryczna) przez ul. Narutowicza prosto - kontrapasemUmożliwia jazdę ul. POW (od strony dworca PKP Łódź Fabryczna) przez ul. Narutowicza prosto - kontrapasem


Na skrzyżowaniu ul. Narutowicza ze Sterlinga (przy placu Dąbrowskiego) 
Ułatwia skręcenie z zachodu na północ Ułatwia skręcenie z zachodu na północ

Ułatwia wyjazd z ul. Sterlinga od strony północnej w ul. NarutowiczaUłatwia wyjazd z ul. Sterlinga od strony północnej w ul. Narutowicza

Najmniej potrzebna śluza na ul. Narutowicza od strony wschodniej przed skrzyżowaniem z ul. SterlingaNajmniej potrzebna śluza na ul. Narutowicza od strony wschodniej przed skrzyżowaniem z ul. Sterlinga

Na skrzyżowaniu ul. Narutowicza z Sienkiewicza 
Ułatwia wyjazd z ul. Sienkiewicza w ul. Narutowicza (w dalszym planie gmach Filharmonii Łódzkiej) Ułatwia wyjazd z ul. Sienkiewicza w ul. Narutowicza (w dalszym planie gmach Filharmonii Łódzkiej)

Ułatwia skręcenie z ul. Narutowicza na południe w ul. Sienkiewicza (w dali gmach TVP Łódź)Ułatwia skręcenie z ul. Narutowicza na południe w ul. Sienkiewicza (w dali gmach TVP Łódź)

 

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow