- Szczegóły
-
Utworzono: piątek, 22 czerwiec 2018 15:42
Każdy łodzianin może mieć swój wkład w powstanie przyszłorocznego budżetu miasta. 16 czerwca magistrat rozpoczyna pierwsze od wielu lat konsultacje priorytetów do miejskiego budżetu. Swoje pomysły i uwagi mieszkańcy Łodzi mogą zgłaszać mailowo bądź w formie papierowej do 1 lipca
Postanowiliśmy ułatwić wysyłanie wniosków poprzez przygotowanie formularza w którym zawarliśmy nasze propozycje mające na celu poprawę infrastruktury rowerowej w mieście. Jest to kilkanaście punktów, do których poparcia zachęcamy każdego mieszkańca Łodzi.

Poprzyj nasze starania, aby w końcu wybudowano liczne drogi dla rowerów łączące różne obszary naszego miasta. Gotowe dokumentacje projektowe tkwią w urzędowej zamrażarce i jeśli nie zostaną zrealizowane ich ważność wygaśnie a fundusze wydane na ich stworzenie zostaną zmarnotrawione. Dlatego przygotowaliśmy kilka propozycji rowerowych, opartych na postawie znanych nam gotowych projektów jakie zalegają w urzędniczych półkach. Możesz wysłać maila zawierającego wszystkie propozycje, albo tylko z tymi które uważasz za stosowne. Zachęcamy także do dopisywania własnych uwag i dzielenia się z nami na stronie wydarzenia.
POBIERZ TEN PLIK (kliknij) na swój komputer, a następnie dostarcz do 01 lipca, do godz. 16.00 do Urzędu Miasta Łodzi w jeden z trzech sposobów:
- elektronicznie, na adres: budzetkonsultacje@uml.lodz.pl,
- drogą korespondencyjną na adres: Biuro ds. Partycypacji Społecznej UMŁ, Piotrkowska 115, 90-430 Łódź,
- bezpośrednio w sekretariacie Biura ds. Partycypacji Społecznej w Departamencie Partycypacji Społecznej i Kultury Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 115, II piętro lub w kancelarii głównej Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104.
Oto nasze propozycje dotyczące infrastruktury rowerowej:
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy al. Piłsudskiego od ul. Targowej do ul. Paryskiej oraz do ul. Niciarnianej (szacunkowy koszt budowy ok 4900 000 zł) - termin sporządzenia projektu styczeń 2014 Realizacja ta pozwoli na dołączenie się istniejącej sieci dróg dla rowerów do rewitalizowanego obszaru Księżego Młyna. Trasa ta ma potencjał także turystyczny.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy ul. Warszawskiej od ronda Powstańców 1863 r. do ul. Wycieczkowej (modernizacja zniszczonej trasy) (szacunkowy koszt budowy ok 4100 000 zł) - termin sporządzenia projektu czerwiec 2017. Droga ta czeka na modernizację od prawie 10 lat.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy ul. Brzezińskiej (południowa strona) od ul. Śnieżnej do ul. Marmurowej (szacunkowy koszt budowy ok 1900 000 zł) - termin sporządzenia projektu styczeń 2013. Jest to trasa wyjazdowa do autostrady, a jednocześnie jedna z niewielu możliwości dotarcia na Stoki.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy ul. Brzezińskiej od numeru 3 do ul. Śnieżnej (szacunkowy koszt budowy ok 300 000 zł) - termin sporządzenia projektu styczeń 2013. Jest to trasa wyjazdowa do autostrady, a jednocześnie jedna z niewielu możliwości dotarcia na Stoki.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy ul. Rudzkiej i ul. Przestrzennej od ul. Farnej do ul. Starorudzkiej (szacunkowy koszt budowy ok 250 000 zł) - termin sporządzenia projektu luty 2013. Brakujący element pozwalający rowerzystom na korzystanie z już istniejącej w dalszej części ulicy drogi dla rowerów.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy ul. Aleksandrowskiej (północna strona) od ul. Wareckiej do ul. Szczecińskiej (szacunkowy koszt budowy ok 4800 000 zł) - termin sporządzenia projektu 12 czerwca 2012. Jest to bardzo ruchliwa arteria, a jednocześnie trasa dojazdów bardzo wielu pracowników Teofilowa przemysłowego.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy al. Mickiewicza (północna strona) od al. Kościuszki do al. Włókniarzy - fragment od ul. Żeromskiego do al. Kościuszki został już wykonany przy okazji modernizacji tramwajowej trasy WZ (szacunkowy koszt budowy ok 2400 000 zł) - termin sporządzenia projektu marzec 2013. Jest to obecnie jedyny fragment na całej trasie WZ w centrum miasta, który ma przestarzałą i nierówną nawierzchnię, a dodatkowo na skrzyżowaniach brakuje bezpiecznych rozwiązań dla rowerzystów.
- wykorzystanie gotowej dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów przy al. Wyszyńskiego od al. Bandurskiego do ul. Popiełuszki (po obu stronach) (szacunkowy koszt budowy ok 10 500 000zł) - termin sporządzenia projektu październik 2016. Największe osiedle mieszkaniowe w Łodzi cały czas pozbawione jest drogi dla rowerów wytyczonej przy głównej szerokiej arterii.
- przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów wzdłuż ul. Żeromskiego (po wschodniej stronie) pomiędzy skrzyżowaniem z al. Mickiewicza z ul. Radwańską. Coraz większy ruch rowerowy z Politechniki Łódzkiej do centrum wymusza koniecznośc budowy tego brakującego fragmentu.

- przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów wzdłuż ul. Dąbrowskiego na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z al. Rydza-Śmigłego a stacją PKP Łódź Dąbrowa. Duże osiedle mieszkaniowe z szeroką arterią po środku wymusza zbudowanie tam dróg dla rowerów po obu stronach jezdni.
- przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów wzdłuż al. Piłsudskiego po południowej stronie od skrzyżowania z ul. Niciarnianą aż do skrzyżowania z ul. Paryską. Dla jadących ze strony Widzewa do centrum będzie to doskonałe ułatwienia i połączenie z planowaną drogą wzdłuż Paryskiej aż do Księżego Młyna.

Oto nasza propozycja dotycząca terenów zielonych:
- wybudowanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Łagiewnickiej (obok istniejącego Lasu Łagiewnickiego) wykonanej z nawierzchni wykonanej z tzw. żywicy przepuszczalnej
Oto nasze propozycje dotyczące sportu i rekreacji:
- przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów wraz z chodnikiem, jako przedłużenie al. Róż wzdłuż doliny rzeki Sokołówki aż do skrzyżowania z ul. Kryzysową. Takie rozwiązanie pomoże w codziennym poruszaniu się rowerem albo pieszo na przystanek MPK a dodatkowo będzie stanowić szlak z dala od jezdni kierujący w stronę parku Julianowskiego.

- przygotowanie dokumentacji projektowej na drogę dla rowerów wraz z chodnikiem, obok południowego wejścia do ogrodu botanicznego od ul. Hufcowej do ul. Retkińskiej
Oto nasza propozycja dotyczące edukacji młodzieży:
- wprowadzenie do budżetu miasta na 2019 rok pozycji pod tytułem “Zajęcia teoretyczne i praktyczne z jazdy na rowerze dla uczniów w wieku 11-17”. Zajęcia te powinny obejmować nie tylko zajęcia teoretyczne w klasach ale także element praktyczny w postaci zajęć w miasteczkach ruchu drogowego oraz w normalnym ruchu na ulicach o uspokojonej prędkości wszelkich pojazdów.