W nocy z 14 na 15 listopada został wymalowany kontrapas rowerowy w ul. Zamenhofa. Trzeci w Łodzi taki pas rowerowy ma stanowić fragment objazdu rowerowego dla remontowanego odcinka ul. Piotrkowskiej. Niestety, może być niebezpieczny  

Jak podaje na swojej witrynie ZDiT: "W związku z przebudową ulicy Piotrkowskiej i wprowadzeniem znaku B-9 – zakaz wjazdu rowerów na modernizowanym odcinku ulicy od skrzyżowania al. Mickiewicza/al. Piłsudskiego do skrzyżowania ul. Nawrot/ul. Zamenhofa Zarząd Dróg i Transportu podjął decyzję o skierowaniu ruchu rowerowego objazdem. Będzie wyznaczona droga dla rowerów wzdłuż al. Kościuszki na chodniku (odcinek al. Mickiewicza - Zamenhofa), w miejscu gdzie normatywnie nie da się jej umieścić będzie tam ciąg pieszo-rowerowy. Wprowadzony będzie również kontrapas* w ul. Zamenhofa."

alt

Nowy kontrapas* 
Ma 152 metry długości i zaczyna się przy ul. Piotrkowskiej, biegnie po północnej stronie ul. Zamenhofa i kończy się 2 metry przed przejściem dla pieszych przy al. Kościuszki. Jak dowiedzieliśmy się od pracowników malujących pasy, nie było możliwe dociągnięcie pasa do samego skrzyżowania. Dlaczego? Bo nie ma oddzielnej sygnalizacji dla rowerzystów jadących w kierunku al. Kościuszki. I tym oto sposobem mamy kontrapas*, z którego nie można wyjechać - trzeba zsiąść i albo przeprowadzić rower po przejściu dla pieszych albo po kilku krokach wsiąść na rower i jechać w kierunku północnym po jezdni. 
Sytuacja jest tym bardziej niebezpieczna, że kontrapas* jest słabo wyznaczony i mało widoczny dla kierowców jadących ul. Zamenhofa. Normalnie u wylotu takiego pasa rowerowego, znajduje się azyl zabezpieczający (zobacz jak to wygląda we Wrocławiu). 

alt

Nowa droga rowerowa w al. Kościuszki
To nic innego jak wymalowane pasy na chodniku (swoją drogą rzadko uczęszczanego przesz pieszych) na odcinku pomiędzy budką telefoniczną na rogu al. Kościuszki i al. Mickiewicza (nie podłączono do istniejącej rowerówki) a al. Józewskiego (wjazd do hotelu Światowid). Na odcinku pomiędzy al. Józewskiego a ul. Zamenhofa za pomocą znaku pionowego C-13/C16 wyznaczono ciąg pieszo-rowerowy. 

alt


*Przypominamy jak należy korzystać z kontrapasa rowerowego. Jest on JEDNOKIERUNKOWYM pasem przeznaczonym dla ruchu rowerów. Jazda nim rowerem w kierunku w jakim poruszają się samochody jest niedopuszczalny. 

Aktualizacja

16.11.2012 zamontowano znaki T-22 pozwalające w pełni legalnie korzystać z nowego kontrapasa 

alt


{hb}