Pod koniec czerwca PKP PLK opublikowało wstępne wizualizacje stacji kolejowej Łódź Śródmieście. Czy przestrzeń ul. Zielonej stanie się barierą dla rowerzystów?

W materiałach opublikowanych przez PKP PLK (kliknij), zobaczyć można wizualizacje powstającej na tunelu średnicowym pod Łodzią, stacji kolejowej Łódź Śródmieście. Wizualizacje nie są tym co docelowo ma tam postać. Niebawem skrzyżowanie ul. Zielonej zostanie rozkopane, a to co powstanie w przyszłości pomiędzy ul. Wólczańską a Kościuszki, na zawsze odmieni ten fragment miasta. Tylko czy przypadkiem przy okazji nie zostanie zablokowany ruch rowerowy łączący Stare Polesie z ul. Piotrkowską? Są takie obawy. 

To widok od strony ul. Zachodniej, po lewej widoczna piękna kamienica stojąca na rogu z Zieloną. 

PKP Lodz Srodmiescie 1

Druga wizualizacja ukazuje to samo miejsce ale z lotu ptaka, od strony ul. Wólczańskiej (u góry widoczne skrzyżowanie z ul. Zachodnią-al. Kościuszki). 

PKP Lodz Srodmiescie 2

Jednak to co wzbudza największe wątpliwości to trzecia wizualizacja, pokazująca okolice stacji. Rzecz jasna, ruch tramwajów po ul. Zielonej pozostanie zachowany. 
PKP Lodz Srodmiescie 3

Wiele wskazuje na to, że pomiędzy nową stacją a kamienicą przy Zielonej powstanie nowa przestrzeń publiczna. Pozostaje pytanie, czy przejezdna dla rowerzystów? 

Aby pokazać, że takie połączenie tramwajów z ruchem pieszych i rowerzystów jest możliwe, zamieszczamy film z belgijskiego miasta Gandawa. 

Watch People Bike the Rails in Ghent, Belgium (Streetfilms Extra) from STREETFILMS on Vimeo.

Jak widać, można połączyć ruch tramwajów, pieszych i rowerzystów w dużo bardziej zatłoczonych miejscach. 
Bo warto pamiętać, że już teraz ul. Zielona stanowi ważne połączenie rowerowe ul. Piotrkowskiej ze Starym Polesiem i Zielonym Rynkiem. 

{hb}