Mając dostęp do wyników tegorocznego budżetu obywatelskiego postanowiliśmy przyjrzeć się - kto głosował na rowerowe projekty. Oto opracowanie wybranych projektów, które wygrały

Dostęp do danych jest jawny, zatem w drodze dostępu do informacji publicznej pozyskaliśmy informacje, kto głosował na wnioski złożone do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Można prześledzić każdy projekt - informację tę upubliczniliśmy (kliknij) w osobnym artykule. Zachęcamy do kontaktu osoby, które mają ochotę przyjrzeć się tym wynikom w sposób bardziej szczegółowy. 

Urząd Miasta Łodzi rzecz jasna nie ujawnił wszelkich danych, byłoby to w sprzeczności z ochroną danych osobowych. Pozyskane dane zawierają:

  • datę i godzinę oddania głosu;
  • pesel z pozostawioną jedynie informacją o roku urodzenia oraz płci osoby głosującej;
  • numer wybranego zadania;
  • zanonimizowany numer IP;

Postanowiliśmy się przyjrzeć wybranym rowerowym projektom. Wszystkie, które wygrały zgromadziliśmy w osobnym artykule (kliknij aby przeczytać).  

L0001 zakładał wymalowanie pasów ruchu dla rowerów na różnych ulicach miasta. Ten projekt poparło 4 233 osoby

Wniosek L0001 Wymalowanie pasów rowerowych, zmiana oznakowania pionowego i organizacji ruchu na ulicach. Razem 37,4 km pasów sierżantów rowerowych na 31 ulicach.KARTA ZMIAN WNIOSKU 2 

Kto głosował na L0001 w BO na 2017 rok

Średni wiek: 37,74. Najstarsza osoba głosująca ma 94 lata.
Podział głosów ze względu na płeć głosującego: Mężczyźni: 2173 (51,33%), kobiety: 2060 (48,67%)

 

L0032 zakładał zakup rowerów towarowych do systemu Łódzkiego Roweru Publicznego 

Wniosek L0032 Rowery towarowe dla Łódzkiego Roweru Publicznego.

Kto głosował na L0032 w BO na 2017 rok

Średni wiek: 36,07. Najstarsza osoba głosująca ma 98 lat.
Podział głosów ze względu na płeć głosującego: Mężczyźni: 1222 (51,37%), kobiety:1157 (48,63%)

 

Wyniki te pokazują, że co prawda na największe poparcie rowerowe projekty miały w grupie wiekowej "21-40" lat, ale nie oznacza to, że także osoby dużo starsze nie okazały swojego wsparcia dla rozwoju transportu rowerowego w Łodzi. Poparcie względem płci rozkłada się niemal równomiernie, mimo że przyjęło się mówić, że większość jeżdżących rowerami to mężczyźni. Dostrzegalna jest za to przytłaczająca przewaga oddanych głosów za pośrednictwem internetu. Czy to oznacza, że osoby z łatwiejszym dostępem do informacji znajdujących się w internecie, przejawiają skłonność do popierania inicjatyw rowerowych - zmieniających naszego miasto? 

{hb}