Ale bubel na tej Inflanckiej

Ale bubel na tej Infanckiej

naprawmytoplWad modernizacji ul. Inflanckiej jest pełno, ale dopiero wykończenie pokazuje jak to miejsce będzie bardzo nieprzyjazne pieszym i rowerzystom. Na ten cel ZDiT wydał ponad 40 mln zł publicznych pieniędzy 

Trzeba na wstępie zaznaczyć - ul. Inflancka już dawno czekała na równy asfalt i drogę dla rowerów. Jednak to co wymyślili urzędnicy ZDiT a projektanci zaprojektowali, jest wyrzucaniem publicznych pieniędzy w błoto. 

Oczywiście, znajdą się i rowerzyści, którzy stwierdzą że będą korzystali z tej drogi dla rowerów. Ależ oczywiście, wyjścia nie będzie i trzeba będzie tym czymś jeździć. Jednak można było to zrobić z głową, tak aby korzystanie z tego było przyjemnością, a osób którym by ta droga pomogła byłoby więcej. Tymczasem droga rowerowa jest dokładnie po drugiej stronie wszystkich generatorów ruchu - czyli miejsc skąd wyruszają lub jadą rowerzyści: hipermarket, blokowisko, szkoły, przychodnie, sklepy. Projektanci nie zapewnili rowerzystom nawet przejazdów w stronę południową. Najbliższe (i jedyne) są na skrzyżowaniu z ul. Zagajnikową i z ul. Łagiewnicką - dzieli je bagatela 1300 metrów. 

Ten krawężnik to przyszły promień skrętu drogi dla rowerów... Łagodniej sie nie dało?

Południowy przejazd przez ul. Łagiewnicka od strony ul. Julianowskiej. Już widać jakie wywijasy czekają na rowerzystów.

W śladzie drogi dla rowerów jest krawężnik...

Szykuje się niezły krawężnik - byle rower nie miał prostej drogi.

Skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Łagiewnicka.

Widok na północ w kierunku ul. Łagiewnickiej.

Przejazd dla rowerów w kierunku ul. Biegańskiego

Trwa układanie drugiej warstwy asfaltu.

Nareszcie doczekaliśmy się rozjazdów z łukami i odpowiednio większa ilością miejsca na manewry.

Przejazd na południe ul. Łagiewnickiej. O ile zakład, że nie będzie możliwy przejazd na jednym cyklu świateł?

Droga dla rowerów tylko po jednej stronie i brak przejazdów na druga. Oto standardy ZDiTowe.

Jedyna metoda aby przedostać się na druga stronę ulicy, to jazda wraz z samochodami po jedni. Projektant nie zapewnił przejazdów na druga stronę.

Rowerzyści będa wyskaliwali zza ogrodzenia, gdyż nie było miejsca (zajętego przez 3 pasy jezdni) aby zwiększyć kat widoczności.

Ciekawe, że droga dla rowerów tuż przed przejazdem zaczyna się zwężać. Projektanci rozszerzaja jezdnie, ale rowerzystom nie daje się komfortu bezpiecznego wjazdu na skrzyżowanie.

Tu będzie asfaltowa droga dla rowerów, która jak widać będzie dalej chodnikiem.

Panowie z budowy stwierdzili, że nie będa montować żadnych punktów teleportacyjnych. Droga dla rowerów się urywa i dalej będzie chodnik.

Standardy ZDiT: asfalt dla samochodów gotowy i nawet pomalowany. Miejsce dla pieszych do chodzenia w stanie rozsypki! Miejsca na przejazd dla rowerów już zabrakło.

Na tej budowie już nic nie dziwi. Nawet hydrant po środku drogi dla rowerów.

Priorytety wykonawcy od zleceniodawcy? Wykończyć wszystko dla kierowców - pieszymi i rowerzystami zajmiecie się później.

Od tego miejsca drogę dla rowerów można chwalić. To wszystko co w stronę zachodnia to jeden wielki bubel!

Poprawiono i wyasfaltowano skręt w kierunku stacji Radegast.

Tutaj wcześniej była śmieszka wykonana z kostki betonowej. Na szczęście zmieniono na asfalt.

 

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow