Pomysł wykorzystania starej bocznicy kolejowej na Księży Młyn ma już kilkanaście lat. W tym artykule zebraliśmy wszystkie informacje dotyczące tej trasy

Historia 
2002 VI - TOnZ organizuje noc świętojańską - ostatni przejazd pociągu po bocznicy scheiblerowskiej
2003 IX - Syndyk Uniontexu sprzedaje mienie w tym stare torowisko 
2004 - likwidacja torowiska
2008 VI - Mariusz Wasilewski (założyciel Rowerowej Łodzi) publikuje film na YouTubie z propozycją budowy drogi rowerowej (kliknij aby zobaczyć film)
2009 III - przedstawiciele kilku Rad Osiedli proponują ZDiT zbudowanie drogi rowerowej łączącej Andrzejów z ul. Piotrkowską 
2012 VI - uchwalenie "Zintegrowanego Programu Rewitalizacji Księżego Młyna" w ramach którego była bocznica kolejowa miała być przekształcona w drogę rowerową wraz z alejką dla spacerujących (kliknij w artykuł)
2013 - publiczne deklaracje wiceprezydenta Łodzi oraz dyrektora ZDiT o kończących się pracach nad dokumentacją projektową 
2016 X - artykuł na RowerowaLodz.pl (kliknij)
2015 I - zakończenie budowy malutkiego fragmentu drogi na "kocim szlaku" łączącego "bocznicę" z parkiem Źródliska 
2018 III - budowa kolejnego fragmentu łączącego "koci szlak" ze skrzyżowaniem ul. Przędzalnianej 
2019 III - zapowiedź aktualizacji projektu i rozpoczęcia budowy fragmentu pomiędzy Przędzalnianą a Rydza-Śmigłego (zobacz materiał z konferencji prasowej - kliknij)

Fragmenty trasy 

Kolorem czarnym oznaczone są te fragmenty dróg dla rowerów w Łodzi, które istnieją na początku 2019 roku. 
Scheiblerowka mapa

  1. Koci szlak - zbudowany w 2014 roku fragment drogi dla rowerów łączący ul. Księży Młyn z ul. Fabryczną 
  2. Księży Młyn - zbudowany w 2018 roku fragment alejki łączącej ul. Przędzalnianą z "kocim szlakiem" 
  3. Bocznica ZIM - 19 marca 2019 zapowiedziano przystąpienie przez Zarząd Inwestycji Miejskich do prac nad fragmentem pomiędzy ul. Przędzalnianą a Rydza-Śmigłego 
  4. Wiadukt nad byłą bocznicą - modernizowany od 2018 roku wraz z cała al. Rydza-Śmigłego (pod spodem uwzględniono drogę dla rowerów) 
  5. Park Nad Jasieniem - wstępna deklaracja wykonania tego odcinka wraz z przygotowaniami do EXPO2024 - fragment pomiędzy Rydza-Śmigłego a al. Piłsudskiego (na wysokości ul. Paryskiej) 
  6. Skrzyżowanie wykonane w 2015 wraz z modernizacją trasy WZ 
  7. Trasa w kierunku terenów wystawienniczych EXPO2024 - fragment od al. Piłsudskiego do Małachowskiego 
  8. Dojazd z Widzewa - fragment po południowej stronie al. Piłsudskiego pomiędzy ul. Paryską a Niciarnianą (umożliwi dojazd rowerem do wszystkich instytucji znajdujących się na terenach WI-MA).
  9. Dalszy ślad bocznicy scheiblerskiego łączącej park Nad Jasieniem z ul. Milionową (wzdłuż ul. Do Folwarku). 

{hb}