Niemal ukończony jest kolejny etap ulicy Rojnej na łódzkim Teofilowie. Pomiędzy dwoma rondami są dwie jednokierunkowe drogi dla rowerów po obu stronach jezdni 

Remont tej ulic trwa już od kilku miesięcy i właśnie dobiega drugi z czterech etapów prac. 

A jak buduje się separowane drogi dla rowerów i rozwiązuje się skrzyżowania i ronda w Holandii? Oto ciekawy film wart obejrzenia 

Oto nasza fotorelacja z ulicy Rojnej 
Rondo przy skrzyżowaniu ul. Rojnej i ul. Kaczeńcowej

Rojna za wschód od Kaczeńcowej nadal nieprzejezdna

Jak widać, prace nad chodnikiem i drogą dla rowerów jeszcze nie zostały ukończone. Samochody jednak puszczono. Gdzie mają podziać się piesi?

Wschodnia część ronda dla pieszych i rowerzystów jeszcze nie istnieje.

Rozjazd dróg dla rowerów póki co jedynie w zarysie

Ale rowerzyści już chcą jeździć

W jakim celu ta czerwona kostka?

Standardy dróg dla rowerów swoje, a ZDiT swoje i daje kostkę.

Niestety, czerwona kostka jest na każdym azylu.

A wiecie, że takie usytuowanie znaków powoduje, że nie dotyczy ono rowerzystów? Oby zostało to naprawione.

Po co ten bruk przy przejeździe rowerowym? (rondo przy Rojna/Kaczeńcowa)

Co oświetlają uliczne latarnie? Jezdnię, miejsca parkingowe i trawniki...

Rondo Rydzowa / Rojna

Ulica Rydzowa mogłaby mieć ten wyjazd nieco dalej - miejsce jest.

Ulica Rydzowa - jednokierunkowa droga dla rowerów.

Także na tym skrzyżowaniu/rondzie zastosowano czerwona kostkę na przejazdach rowerowych.

Skrzyżowanie z ul. Strzałkowskiego

Zupełnie niepotrzebne krawężniki a przez to brak ciągłości i nierówności.

Wyniesione przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Wiernej Rzeki

Przez wyniesione przejścia dla pieszych bez trudnu przejeżdża autobus

Rowerówka omija peron przystanku autobusowego

 ">