Włókniarzy i Żubardzka

al. Włókniarzy i ul. Żubardzka

Dwa przejazdy rowerowe umożliwiające swobodną jazdę rowerem pomiędzy drogą rowerową po wschodniej stronie al. Włókniarzy, z osiedlem mieszkaniowym po zachodniej stronie szerokiej ulicy. Przejazd rowerowy powstanie wzdłuż istniejącego przejścia dla pieszych przez al. Włókniarzy, później fragmentem nowo wybudowanej asfaltowej drogi rowerowej do skrzyżowania z ul. Żubardzką gdzie będą łagodne wjazdy i zjazdy 

Przewidziano wykonanie dowiązania do istniejącej drogi rowerowej w sąsiedztwie istniejącego przejścia. Konieczna będzie korekta schodów przy wschodniej jezdni al. Włókniarzy. Poprzez obie jezdnie al. Włókniarzy poprowadzono przejazdy rowerowe. W pasie dzielącym przewidziano wykonanie ścieżki rowerowej z chodnikiem oddzielonym separacją. Ze względu na poszerzenie przejścia przez torowisko w stosunku do stanu istniejącego przewidziano przesunięcie pochylni wschodniego peronu tramwajowego. Korektę należy wykonać na dł. 5 m. Po zachodniej stronie al. Włókniarzy w kierunku ul. Żubardzkiej w śladzie istniejącego chodnika poprowadzono ciąg pieszo- rowerowy z separacją pomiędzy częściami o odmiennych funkcjach. Zakończenie projektowanego odcinka przewidziano za pomocą połączenia jednokierunkowymi łącznikami z ul. Żubardzką. W tym celu konieczne jest wykonanie również przejazdu rowerowego przez ul. Żubardzką. 
Długość odcinka dowiązań: ok. 148 m

21 lutego 2014 
Trochę długo to trwało, trochę się zmieniło. Ale w końcu jest! Jest gotowe! Z malowaniem pewnie poczekają do wiosny (cokolwiek to teraz oznacza). 

Jest już gotowa nawierzchnia asfaltowa.
W miejscu dawnego "kolanka" teraz chodnik - ze schodami.
Za to jazda rowerem na wprost - bez zbędnych zakrętów.

5 lutego 2014 
Po zejściu śniegów możn zobaczyć, jak będzie przebiegała droga dla rowerów po ukończeniu. Póki co nie ma asfaltu. 

Nie będzie nawierzchni z kostki betonowej, wszystko zastąpi asfalt. Nie będzie też tego "kolanka"Jazda na wprost, umożliwi także łatwy skręt w kierunku przejazdu... Tylko jeśli na światłą będzie czekać więcej rowerzystów?

13 stycznia 2014
Nareszcie rozpoczęto kończenie ten inwestycji. W trakcie prac okazało się, że infrastruktura podziemna była na tyle "bogata", że trzeba było znaleźć sposób. Najwyraźniej sposób się znalazł! 



2 stycznia 2014
Uzupełniono już znaki pionowe i poziome, działa sygnalizacja świetlna. Niestety, nadal nie jest skończony łącznik przejazdu z istniejącą drogą dla rowerów

28 grudnia 2013 
Przejazd dla rowerów jest niemal kompletny. Działa już sygnalizacją świetlna... brakuje jeszcze znaków pionowych i przede wszystkim połączenia z drogą dla rowerów po wschodniej stronie

20 grudnia 2013 
Wykonany jest już przejazd przez torowisko... ale po wschodniej stronie (w miejscu połączenia z istniejącą DDR) są bardzo duże zaległości - trzeba zniwelować pokaźną różnicę terenów

17 grudnia 2013 
Trwają prace nad wschodnim odcinkiem przejazdu

13 grudnia 2013
Po wschodniej stronie jeszcze sporo do zrobienia

10 grudnia 2013
Widać postęp prac 


16 listopada 2013 - Widać już zarys przyszłego dojazdu

6 listopada 2013 - Nareszcie się coś ruszyło!

24 października 2013 - brak działań

 

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow