Wzdłuż al. Waltera-Janke zostały wymalowane pasy ruchu dla rowerów. Dlaczego tak, a nie separowana droga dla rowerów, skąd pomysł? Wyjaśniamy

Wzdłuż al. Waltera-Janke wymalowano pasy ruchu dla rowerów. A właściwie zostały domalowane do tych, które od 4 lat już istniały pomiędzy skrzyżowaniem z al. Wyszyńskiego a ul. Pienistą. Teraz biegną dalej pomiędzy Pienistą a skrzyżowaniem z ul. Obywatelską.

Czy to optymalne rozwiązanie? Nie. Już tłumaczymy.

WalteraJankeMapa

W 2015 roku w głosowaniu budżetu obywatelskiego wygrał projekt malowania pasów ruchu dla rowerów. Poparła go rekordowa grupa mieszkańców - prawie 9,2 tys. Jednym z wybranych był pas ruchu na al. Waltera-Janke. Pas został wymalowany pomiędzy Wyszyńskiego a Pienistą "już" w listopadzie 2016 roku... z kontynuacji, nie wiedzieć czemu, zrezygnowano. Teraz nastąpiło dokończenie tego pasa aż do ul. Obywatelskiej. 

 WalteraJankeZmiana1

WalteraJankeZmiana2

Pojawiają się pytania dlaczego namalowano pas ruchu dla rowerów a nie zbudowano drogi dla rowerów. Tym bardziej, że jest na nią tam miejsce. I to jest doskonałe pytanie! Wyśmienite! 
Zobaczcie, nasz projekt na namalowanie pasów był składany na początku roku 2015, bo już wtedy dostrzegaliśmy konieczność zapewnienia bezpieczeństwa ruchu osobom poruszającym się rowerami.Ponad 5 lat temu! Przez ten czas, Urząd Miasta Łodzi nawet nie przystąpił do sporządzania projektu na budowę drogi dla rowerów, a co dopiero żeby ją zbudować. Co jest o tyle dziwne, że niebawem ma rozpocząć się modernizacja ul. Obywatelskiej na której powstanie droga dla rowerów (na mapie kolor czerwony). 

WalteraJankeMapaChodnik

Zatem jak skomunikować Rekinię z ul. Obywatelską? Pada sugestia, że po wschodniej stronie Waltera-Jankego jest nieużywany asfaltowy chodnik  na którym z powodzeniem można by było skierować ruch rowerowy. Tak, ale nie do końca. Dlaczego? Bo ten asfaltowy chodnik ma zbyt wiele przeszkód aby z powodzeniem kierować tam ruch rowerowy. Dopóki nie zostanie naprawiony i przystosowany do ruchu rowerowego, rowerzyści muszą korzystać z jedni (z wymalowanymi tam pasami ruchu dla rowerów). 

 Stan chodnika

 Wjazdy do posesji wykonane z kostkiWJ chodnik1 W poprzek chodnika są krawężnikiWJ chodnik2
 WJ chodnik3 WJ chodnik4
 Skrzyżowanie z ul. Nowe Sady /PienistaWJ chodnik5 Chodników nigdy tutaj nie skończono!WJ chodnik6

Wygląda to jakby kilkadziesiąt lat temu (podczas budowy) robotnicy w pewnym momencie zeszli z placu budowy i pozostawili wszystko rozgrzebane. Z czasem doły zapełniła woda. Dopóki nie zostanie tutaj zbudowana droga dla rowerów i chodni, można propozycje puszczania tędy rowerzystów włożyć między bajki. 
WJ chodnik7

 Przejście dla pieszych - za wąskie aby można było wyznaczyć przejazd, z krawężnikamiWJ chodnik8Im bliżej skrzyżowania z Wyszyńskiego tym robi się coraz bardziej wąsko i nierówno
WJ chodnik9
 Bardzo nierówny chodnikWJ chodnik10 mający 2 metry szerokości - za wąski WJ chodnik11
 Skrzyżowanie z MaratońskąWJ chodnik12 tutaj krawężniki są już naprawę wysokieWJ chodnik13
 Dopiero w tym miejscu jest przejazd WJ chodnik14 i do tego miejsca prowadzi pas na jezdniWJ chodnik15