Łódzki Rower Aglomeracyjny w Łodzi

Łódzki Rower Aglomeracyjny w Łodzi

train-iconUrząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostarczenie i obsługę sieci stacji roweru publicznego do wybranych miast aglomeracji. Kilkanaście z nich trafi do naszego miasta - oto lokalizacje

O korzyściach z łączenia kolei i systemu rowerów pisaliśmy w osobnym artykule (kliknij).

26 stycznia na specjalnej konferencji prasowej marszałek województwa ogłosił rozpisanie przetargu. Stacji systemu roweru publicznego ma być w sumie 125 a w nich 1002 rowery. Oprócz tego wybudowanych będzie 15 parkingów na rowery prywatne (żaden z nich nie pojawi się w Łodzi), każdy z nich składać się będzie z 6 u-kształnych stojaków, a obok pojawi się stacja naprawcza. Stacje roweru publicznego trafią do róznych miast województwa, a pilotażowy projekt zakłada że szkieletem dla wyznaczenia miejscowości będzie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. 

Zebraliśmy w sumie dziesięciu partnerów – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Chętnych było więcej, ale traktujemy ten projekt jako pilotaż.

Przetarg został ogłoszony w ubiegłym tygodniu, otwarcie ofert ma nastąpić 13 marca.

Dodatkowe 14 stacji pojawi się też w Łodzi. Nie wiadomo, czy będą w pełni kompatybilne z Łódzkim Rowerem Publicznym. Jak informuje Teresa Woźniak, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu marszałkowskiego, jeśli wybrana zostanie firma, która zaoferuje rowery czwartej generacji, to nie będzie problemu ze zgraniem ich z ŁRP. Jeśli natomiast wybrane zostaną rowery trzeciej generacji, usługodawcy będą musieli zastanowić się, jak uniknąć problemów z kompatybilnością. Jaka jeszcze jest różnica między generacjami rowerów? – Byłoby dobrze, gdyby zamówione pojazdy były rowerami czwartej, czyli najnowszej generacji, które umożliwiają lokalizację roweru korzystając z GPS nawet bez odstawiania go do stacji rowerowej – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Chcemy, żeby to były rowery całoroczne z możliwością korzystania z nich także zimą.

Gdzie w Łodzi pojawią się nowe stacje rowerów publicznych? Przy wszystkich istniejących stacjach przy których zatrzymuje się Łódzka Kolej Aglomeracyjna. 

LodzkiRowerAglomeracyjny2018mapaLodz 

W samej Łodzi powstanie 14 stacji rowerowych w okolicach dworców kolejowych przy ulicach:

1) 11 Listopada (Radogoszcz) 
2) Sikorskiego (Arturówek) 
3) Inflanckiej (Marysin)
4) Pomorskiej (Stoki)
5) Nowogrodzkiej (Niciarniana)
6) 
Szaniawskiego (Łódź Andrzejów)
7) 
Dąbrowskiego (Dąbrowa)
8) 
Kilińskiego (Chojny)
9) 
Pabianickiej (Pabianicka)
10) 
Sanitariuszek (Lublinek)

W zależności jak rozstrzygnie się przetarg, te lokalizacje mają szanse posiadać albo po dwie stacje różnych systemów, albo stacje te zostaną "uwolnione" aby móc je przestawić w inne miejsca Łodzi
29) Rodziny Poznańskich (Fabryczna)
39) 
Maszynowej (Widzew)
14) 
Wielkopolskiej (Żabieniec)
.) al. Unii Lubelskiej (Kaliska)

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow