W Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi otwarte zostały oferty złożone w drugim przetargu na Łódzki Rower Publiczny. Są dwie oferty

Po nieudanym poprzednim przetargu do którego nikt się nie zgłosił, ZDiT zmienił swoje oczekiwania i rozpisał nowy przetarg. Tym razem także 4 razy przesuwano termin zgłaszania ofert. Tym razem zgłosiły się dwie firmy. 

roovee vs homeportSwoje oferty złożyło dwóch oferentów:

  1. Homeport, która zaoferowała 32 mln zł.
  2. konsorcjum firm Orange Polska i Roovee, które zaproponowało 28 mln zł.

Obie oferty są wyższe niż planowane przez miasto 22 mln zł.

Jak mówi dla Dziennika Łódzkiego Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi - Teraz oferty będą analizowane, będzie też sprawdzana dokumentacja, porównamy też generacje rowerów zaproponowane przez oferentów. Wybór oferenta i rozstrzygnięcie przetargu może potrwać do dwóch tygodni.

 zdit otwarcie ofert

 

Czeska firma Homeport była dotychczas podwykonawcą/partnerem firmy BikeU w dwóch polskich miastach: Toruń (liczba rowerów - 400 i 40 stacji) i Bielsko Biała (liczba rowerów - 192 i 24 stacje). Poza tym obsługuje kilka systemów w miastach zagranicznych. 

homepoint systemy


Firma Roovee działała w 16 miejscowościach (głównie małych) w Polsce: Bolesławiec, Chodzież, Duszniki-Zdrój, Giżycko, Jastrzębie-Zdrój, Krotoszyn, Oleśnica, Olsztyn, Polkowice, Serock, gmina Ścinawa, Śrem, Wągrowiec, Włocławek, Żary, Żmigród.
Łączna liczba rowerów we wszystkich tych systemach to 785 (połowa tego czego oczekuje Łódź) oraz 140 stacjami (mniej niż to co oczekuje Łódź). 

 

Według przetargu wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia i eksploatacji systemu Roweru Publicznego w terminie:
a) I etap – 90 dni od daty zawarcia umowy;
b) II etap – 120 dni od daty zawarcia umowy,
Zaś na podpisanie umowy od daty składania ofert wykonawca ma 60 dni.

Na ten moment rower publiczny mógłby zacząć działać w Łodzi najdalej:
I etap: 15 sierpnia 2020 r.
II etap: 14 września 2020 r.

Czy mając na uwadze przekroczenie kwoty jaką zaplanowało miasto a także dość późny start systemu w 2020 roku, czy nie lepiej przetarg zamknąć, przygotować go raz jeszcze ale uwzględniając doświadczenia i rozpisać go tak, aby spokojnie ruszyć z początkiem sezonu 2021?
Jeśli jednak ZDiT zdecyduje się na podpisanie umowy, oznacza to także tyle, że możemy sie pożegnać z kompatybilnością z rowerem wojewódzkim, a dodtychczasowe konta Łódzkiego Roweru Publicznego którego operatorem był NextBike, posłużą nam jedynie do wypożyczania rowerów w innych dużych miastach Polski. 

{hb}