Wrocław 2012

Wrocław 2012

Wizyta we Wrocławiu w lipcu 2012 roku

Rynek i ratusz we Wrocławiu.

Stadion we Wrocławiu wyposażony w parking rowerowy.

Parking rowerowy przed dworcem PKP Wrocław Główny

Kolejny zadaszony parking rowerowy przed dworcem PKP Wrocław Główny

Pomiędzy PKP Wrocław Główny a dworcem PKS Wrocław Centralny, znajduje się kolejny parking rowerowy

Separowana droga dla rowerów

Festiwal Nowe Horyzonty i zrowerowani goście.

Jak widać, w pewnych miejscach brakuje stojaków na rowery

Znany sklep rowerowy ma siedzibę we Wrocławiu

Nie ma wątpliwości dla kogo jest ta ulica - piesi i chodnik chroniony stylowymi separatorami, peron przystanku możliwie niedaleko.

U wylotu drogi dla rowerów podpórki, sam przejazd dla rowerów kolorem czerwonym i dodatkowo śluza rowerowa umożliwiająca włączenie się do ruchu

Rowerzysta dojeżdżający pasem ruchu do śluzy rowerowej

Po przejechaniu przejścia dla pieszych jeszcze jedna śluza rowerowa. Uwagę zwraca specjalny sygnalizator - tylko dla rowerów

Wygląda dziwnie?  Będąc na dwukierunkowej drodze dla rowerów przejeżdżamy skrzyżowanie przejazdem dla rowerów i wjeżdżamy na jednokierunkową drogę dla rowerów.  W przeciwną stronę rowerem jedziemy wraz z samochodami jednokierunkową jezdnią, przejeżdżamy skrzyżowanie aby wjechać na dwukierunkową drogę dla rowerów.

Specjalne azyle ograniczają do niezbędnego minimum szerokość jezdni i miejsce gdzie piesi i rowerzyści przecinają drogę samochodom.

Przejście dla pieszych zrobione w ten sposób, aby zapewnić widoczność pieszego, a jednocześnie do minimum zmniejszyć przestrzeń na której pieszy jest na jezdni.

Tabliczki T-22 (nie dotyczy rowerów) są nagminne.

Ogromne skrzyżowanie. Znak na górze B-9 (zakaz ruchu dla rowerów) obowiązuje jedynie gdy nie działa sygnalizacja - ta poniżej, specjalna tylko dla rowerzystów.

We Wrocławiu to nie jest jakiś wyjątkowy widok - trzykomorowa sygnalizacja świetlna tylko dla rowerów.

Znak będący swoistą kombinacją D-4a (czyli "droga bez przejazdu" - "ślepa") oraz C-13 ("droga dla rowerów", w tym wariancie na prostokątnej tablicy, czyli bardziej znak informacyjny, niż nakazu), który oznacza wprawdzie ślepa, ale bikerzy się zmieszczą

Nie ma wątpliwości kto może wjechać. Dodatkowo znak "strefa zamieszkania" daje pierwszeństwo pieszym i rowerzystom.  Da się!

Wyasfaltowany kontrapas

Ulica jednokierunkowa dla samochodów, ale wyposażona w dwa pasy ruchu dla rowerzystów dające im możliwość poruszania się w obu kierunkach. Dodatkowo miejsca parkingowe dla samochodów.

Z drugiej strony tej samej ulicy, informacja że nie można wjechać o ile nie jest się rowerem.

Wspólne pasy ruchu dla autobusów i rowerów? Można!

Strefa tempo-30

A tak oznakowuje się słup na drodze dla rowerów. W Łodzi takie malowanie jest niespotykane.

Separatory uniemożliwiające wjazd większym pojazdom. I znowu oznakowanie poziome ostrzegające rowerzystów przed słupkami po środku drogi dla rowerów.

Śluza dla rowerów, od razu pokazująca gdzie się ustawić w zależności od planowanego kierunku jazdy.

Skrzyżowanie dwóch dróg dla rowerów, szerokie i łagodne łuki.

Znowu wygodne i szerokie skrzyżowanie. Podpórki dla rowerzystów czekających na zmianę świateł.

Wąska bo jednokierunkowa droga dla rowerów. Ale żeby nie było wątpliwości znak zakazu wjazdu o odpowiedniej dla rowerówki wielkości MINI.

Krzyżówka dwóch dróg dla rowerów

Łagodne łuki na asfaltowym skrzyżowaniu dwóch dróg dla rowerów.

Na takim szerokim przejeździe minąć się może nawet i trzech rowerzystów.

Uwagę zwraca szerokość drogi dla rowerów rozszerzającej się tuż przed skrzyżowaniem. Szerokość zachowana także na przejeździe dla rowerów.

W sumie mamy 5 pasów ruchu. Ale tylko rowerem można pojechać na wprost.

Kolor czerwony daje wszystkim uczestnikom ruchu informację, że tutaj można spodziewać się rowerzysty.

Tylko rowerzyści mogą przejechać to skrzyżowanie na wprost i tylko w jedną stronę.

Pas ruchu dla rowerów zakończony wlotem na jezdnię

Ulica tylko dla pieszych i rowerzystów? Tak to się robi!

Ładna przestrzeń publiczna tylko dla pieszych i rowerzystów.

W Łodzi urzędnicy ZDiT twierdzą, że nie będą stawiać słupków "bo to dublowanie znaków zakazu zatrzymywania się". We Wrocławiu wolą mieć pewność, że samochody nie pojawią się na chodniku.

Czy ktoś ma wątpliwość dla kogo jest ta ulica? Piesi mają swoją wygrodzoną przestrzeń, jest miejsce na komunikację zbiorową.

Zadaszony parking dla rowerów przy przystanku tramwajowym

Dwa razy po 15 stojaków = zmieścić się może przynajmniej 60 rowerów.

Wrocławskie tramwaje są oznakowane, którymi drzwiami można wejść z rowerem.

Nowoczesny przystanek tramwajowy - obok rowerówka.

Przejazd rowerowy przez torowisko.

Skrzyżowanie, gdzie czwartym wlotem jest droga dla rowerów. Ale, żeby rowerzyści nie mieli wątpliwości kto ma pierwszeństwo - ustawiono znak (o odpowiedniej wielkości MINI) mówiący o konieczności ustąpienia pierwszeństwa.

Ulica jednokierunkowa, ale za wyjątkiem rowerów, dla których jest kontrapas.

U wylotu kontrapasa specjalna sygnalizacja świetlna - trzykomorowa dla rowerzystów plus - zielona strzałka do zjechania na drogę dla rowerów.

Nie wszystkie rowerówki we Wrocławiu są w dobrym stanie. Ta wykonana z asfaltu fatalnej jakości.

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow