Wrocław 2014 II

Wrocław 2014 II

Druga w 2014 roku wizyta we Wrocławiu była okazją do zobaczenia najnowszych wprowadzonych tam rozwiązań

http://www.youtube.com/watch?v=pue2K7osqvk

Nie wszystkie drogi zbudowane są z sensem. Ta pamięta pewnie jeszcze lata 90.

Jeden z wielu kontrapasów.

Oczywiście w Łodzi takiego znaku "nie da się powiesić".

Po jednej stronie pas ruchu dla rowerów zaś po drugiej jednokierunkowa droga dla rowerów. Zdecydowano się na takie rozwiązanie aby zawęzić optycznie jezdnię - czym poprawione bezpieczeństwo ruchu poprzez zmniejszenie prędkości jazdy samochodów.

Pas ruchu przechodzi w jednokierunkową drogę dla rowerów. Po drugiej stronie jezdni na odwrót.

Po prawej jednokierunkowa droga dla rowerów. Po lewej jednokierunkowy pas ruchu dla rowerów.

Na środku jezdni widać jeszcze ślady poprzedniej organizacji ruchu. Teraz pas ruchu dla samochodów ma 3 metry szerokości.

Zlikwidowano miejsca parkingowe - postawiono słupki i wymalowano pas ruchu dla rowerów.

Z pozoru zwykłe skrzyżowanie, ale kryje w sobie kilka ciekawych rowerowych rozwiązań.

Wyjazd z hali stulecie przewiduje także miejsce dla rowerów - śluzy.

Śluza rowerowa na skrzyżowaniu.

Ale śluzy rowerowe mogą być też takie.

Wspólny pas do skrętu w prawo (dla aut) i do jazdy prosto lub skrętu w prawo (dla rowerów)

Śluza rowerowa z minipasem dojazdowym.

Wyjazd ze śluzy - przejazd przez jezdnię - wjazd na drogę dla rowerów. Te trójkąty (znak P-13) podpowiadają, że trzeba ustąpić pierwszeństwo rowerzystom jadącym droga dla rowerów.

Droga dla rowerów przechodzi w pas ruchu dla rowerów. Znaki drogowe odpowiednio mniejsze do prędkości z jaka jeżdżą rowerzyści.

Pas ruchu dla rowerów. Jednokierunkowy - bez wątpliwości.

Próg zwalniający ograniczony azylem - omijać go mogą rowerzyści.

Po lewej kontrapas rowerowy, po prawej wspólny pas do jazdy w przeciwnym kierunku.

Chyba wszystko jasne?

Kontrapas na małej ulicy.

Rondo na dużym skrzyżowaniu - dzięki temu nie trzeba było ustawiać sygnalizacji świetlnej.

Próg sinusoidalny - nieprzyjemnie jest dla jadących powyżej 30 km/h.

Słupki uniemożliwiające wjazd samochodów na chodnik lub drogę dla rowerów.

Słupki zniechęcają kierowców od wjazdu przez przejście dla pieszych.

Podwójne sygnalizatory - oszczędność miejsca i pieniędzy.

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow