Niezimowa pogoda zaskakuje wszystkich. Drogowcy wykorzystują tę sytuację na ukończenie drogi dla rowerów wzdłuż al. Rydza-Śmigłego 

Na niemal całym odcinku budowanej drogi dla rowerów pomiędzy wiaduktem nad byłą bocznicą kolejową a skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego, wylano już nawierzchnię asfaltową. Trwają także prace na odcinku północnym pomiędzy wiaduktem nad była bocznicą kolejową a skrzyżowaniem marszałków. Najwięcej do zrobienia jest na odcinku południowym - pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego a rondem Broniewskiego, gdzie póki co wykonano tylko prace ziemne przy okablowaniu. 

Oto fotorelacja z odcinku pomiędzy ul. Dąbrowskiego a skrzyżowaniem marszałków (al. Piłsudskiego). 
Zaczynamy na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego - jest już asfalt i zamontowana (jeszcze nie działa) sygnalizacja dla rowerzystów.


Jedziemy na południe - tutaj asfalt leży od dwóch tygodni 

Na skrzyżowaniu z ul. Przędzalnianą nadal bez zmian 

Natomiast za nim niestety, ledwo ułożony chodnik już zajeżdżony przez samochody 

Jeden z przejazdów przez al. Rydza-Śmigłego. Poza doprowadzaniem do jezdni i wymianą sygnalizacji, nic się jeszcze nie ruszyło. Dziwne, bo budowlańców czeka choćby przejazd przez torowisko.

Skrzyżowanie z ul. Przybyszewskiego coraz lepiej przygotowane 

Widać jeszcze stare malowania (formalnie nigdy niebędące przejazdami dla rowerów) 

Ciekawe jaka będzie detekcja rowerzystów. Póki co widać tylko te nielegalną - przyciski. 

Tu także widać stare ślady malowania, które formalnie nigdy nie było przejazdem dla rowerów.

Za skrzyżowaniem z ul. Przybyszewskiego widać także gotową rowerówkę. Asfalt pojawił się tam w mijającym tygodniu 

3 metry szerokości to nowa jakość na łódzkich drogach dla rowerów 

A zaraz później kompletnie niezrozumiały zabieg: nowobudowana droga dla rowerów czyni jakieś wywijasy aby pod innym kątem krzyżować się z... wjazdem na stację benzynową! Warto dodać, że tutaj prosiliśmy o wyniesione przejazdy (znane z trasy na Widzew). ZDiT postawił na swoim 

Za mało miejsca na chodnik i drogę dla rowerów i powstaje... ciąg pieszo-rowerowy. Za mało miejsca, bo przestrzeń zabrano pod 4 pasy ruchu dla samochodów i jeden pas do skrętu na stację benzynową. 

Kolejna stacja benzynowa i kolejny problem - pozostaje stara nawierzchnia wykonana z kostki betonowej.

Dalej na północ, nieopodal ślepej ul. Częstochowskiej 

Peron przystanku przy ul. Milionowej. Droga dla rowerów za peronem.

I skrzyżowanie z ul. Milionową - kolejne niezrozumiałe rozwiązanie 

Skrzyżowanie z ul. Milionową. Tutaj przejazd dla rowerów będzie w śladzie obecnych pasów dla pieszych... przejście dla pieszych jeszcze bardziej odsunięte od skrzyżowania.

Naprawdę nie było miejsca na poprowadzenie drogi dla rowerów prosto?

Odcinek pomiędzy ul. Milionową a ul. Tymienieckiego już od dawna jest gotowy. A dalej na północ także pojawił się asfalt 

Na wysokości wiaduktu nad byłą bocznicą kolejową. Dzięki drodze dla rowerów zyskują także piesi, którzy już nie będą musieli wchodzić po schodach chcąc iść przed siebie.

Dalej na północ wszystko czeka już tylko na wylanie warstwy asfaltowej 

Zakończyła się budowa muru oporowego na wysokości salonu samochodowego - widać już przyszłą szerokość ciągu pieszo-rowerowego. Widok na południe

Zjazd ze stacji benzynowej, peron przystanku autobusowego a w oddali skrzyżowanie marszałków.


Na skrzyżowaniu marszałków (z al. Piłsudskiego) zamontowano już sygnalizację świetlną dla rowerzystów (jeszcze nie jest uruchomiona) 

{hb}