Na tę budowę czekało wielu mieszkańców Andrzejowa i Andrespola, którzy mieli duże problemy z dojechaniem rowerem do Łodzi. Dzisiaj zapowiedziano modernizacją całej ulicy Rokicińskiej na odcinku, gdzie brakowało drogi dla rowerów

Cały planowany przebieg drogi dla rowerów jest oznaczony na naszej RowerowaLodz.pl/mapa

Przedstawiciele Urzędu Miasta zapowiadają, że wybudują

  • nową jezdnię
  • chodniki
  • dwukierunkową droga rowerowe
  • przystanki z zatokami autobusowymi
  • zmodernizujemy dwa przejazdy kolejowe

rokicinskaUMLmaterial

Otwarto oferty na przebudowę ulicy Rokicińskiej. To jedna z ważniejszych i bardziej ruchliwych dróg wjazdowych do Łodzi a także dojazd do autostrady A1. Ulica Rokicińska zostanie przebudowana na odcinku 3330 m od ul. Malowniczej do
granicy miasta. Inwestycja obejmuje budowę chodników, dwukierunkową drogę rowerową, przystanki autobusowe z zatokami, wjazdy do posesji. Projekt przewiduje także modernizację dwóch przejazdów kolejowych w miejscach skrzyżowania ulicy z torami kolejowymi.
Prace rozpoczną się najprawdopodobniej wiosną tego roku i potrwają około dwóch lat. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach: od Malowniczej do Gajcego oraz od Gajcego do granic miasta.
Szacowany wartość tego zadania to 40, 6 mln złotych z czego 31,5 mln złotych to środki z Unii Europejskiej. Przebudowa ulicy Rokicińskiej to część modernizacji drogi nr 713. Zarząd Dróg Wojewódzkich w ramach tego samego zadania zmodernizuje ponad 18-kilometrowy odcinek od Kurowic do Ujazdu za kwotę 77,7 mln zł (72,4 mln dofinansowania z UE).
Obecnie trwają prace projektowe tego odcinka. Roboty rozpoczną się pod koniec 2018 r i mają zakończyć do końca października 2020 r.

Poniżej prezentujemy dokumentacje projektowe załączone do wspomnianego przetargu.
Niestety, pomimo wielu uzgodnień z przedstawicielami naszej organizacji, ale także mieszkańcami okolic, nie względniono bardzo wielu uwag. 
Największymi mankamentami rowerowymi całego opracowania, jest brak przejazdów rowerowych z południa na północną stronę jezdni - gdzie powstanie droga dla rowerów. Na całym omawianym ocinku jest tylko jeden przejazd w tej relacji i to zbudowany tylko po to, aby cały ruch rowerowy przerzucić na stronę połidniową. Od posesji numer 262 na wschód ddr ma biec po stronie północnej, zaś na zachód od nr 216 istnieje już wykonana kilka lat temu droga dla rowerów. Apelowaliśmy do urzędników, aby połaczyć te dwa fragmenty. Rozwiązanie takie miało zapewnić rowerzystom bezpieczne przemieszczanie się po jednej stronie jezdni w okolicach wyjazdu z autostrady. Drugi newralgiczny moment jest przy skrzyżowaniu z ul. Gajcego. 
Tutaj nie uwzględniono apeli lokalnych mieszkańców. Pomimo:

  • znajdująca się przy ul. Gajcego szkoła SP nr 204 (kilkaset metrów na południe od Rokicińskiej) oraz przystanek kolejowy Łódź Andrzejów (kilkaset metrów na północ od Rokicińskiej) generują znaczny ruch rowerowy, także wśród dzieci i osób starszych.
  • zgodnie ze ,,Strategią rozwoju sieci dróg rowerowych w Łodzi w latach 2015 – 2020+” przy przystanku kolejowym Łódź Andrzejów ma powstać parking Bike & Ride (a rowery już są przypinane do stojaków, płotów itp - więc nieformalnie B&R już tam jest).
  • zgodnie z w.w. Strategią ma powstać wzdłuż ul. Gajcego infrastruktura dla rowerzystów.
  • w ramach Budżetu Obywatelskiego 2017 realizowano projekt przebudowy otoczenia szkoły SP nr 204 z uwzględnieniem bezpiecznego wjazdu na parking rowerowy dla uczniów, opiekunów i personelu.

Rokicińskaopis

Dokumentacja projektowa dostępna jest na witrynie ZIM (kliknij) 

 

AKTUALIZACJA 22 III 2018 
Konferencja prasowa prezeydent Zdanowskiej, na której udało się zadać kilka ważnych pytań na temat jakości tego projektu 

{hb}